TIPS MENGECILKAN PEHA DAN PUNGGUNG

TIPS MENGECILKAN PEHA DAN PUNGGUNG

TIPS MENGECILKAN PEHA DAN PUNGGUNG
Peha Dan Punggung yang lebar dan besar Adalah masalah Paling Besar Untuk Kaum wanita!!
Walaupun Badan Anda Tidak terlalu  Berisi  Tetapi Risiko memiliki peha Dan Punggung Yang Lebar  dan besar adalah Pekara yang biasa berlaku pada kaum wanita
Dan Pastinya situasi ini sangat  Debenci Oleh Semua kaum wanita
faktor ianya berlaku.. adalah kerana kurangnya senaman,  dan selalu duduk mengadap komputer berjam jam lamanya , kekerapan anda duduk dan kurangnya aktiviti membantu anda meternak lemak berlebihan di bahagian itu jadi bagaimanakah cara atau tips untuk mengecilkan kembali saiz peha dan pungung yang ideal sesuai dengan berat badan anda.. 


TIPS MENGECILKAN PEHA DAN PUNGGUNG
Disini  Ada Beberapa Tips Yang  Mudah Boleh anda Cuba Untuk Mengecilkan peha anda..

  • Senaman “Kerusi Bayangan”
Senam ini dilakukan dengan menyandarkan diri pada dinding dalam keadaan berdiri tegak. Setelah itu, rehatkan tangan anda pada dinding dan turunkan badan secara perlahan-lahan.  Anda perlu turunkan badan anda sehingga kedudukan badan seperti anda tengah duduk. Setelah anda berkeadaan seperti duduk, anda harus bertahan sejauh mana yang anda boleh mengikut tahap  kemampuan anda kemudian berdiri tegak kembali ingat jangam sesekali memaksa diri.
Biasanya, pada permulaan individu hanya boleh bertahan dalam masa beberapa saat sahaja. Anda harus pastikan badan anda tegak ketika berkeadaan seperti duduk. Anda perlu mencapai sekurang-kurangnya 10 saat pada peringkat permula dan cuba bertahan sehingga 1 minit setelah anda melakukannya beberapa kali. Anda digalakkan untuk melakukan senaman ini sebanyak 5 kali pada setiap hari.
TIPS MENGECILKAN PEHA DAN PUNGGUNG
  • Pusingan bulatan
Senaman seterusnya adalah dengan baring secara mengiring dengan sebelah tangan anda ke atas di mana anda berbaring berbatankan lengan anda. Seterusnya, letakkan sebelah tangan sebelah lagi di atas lantai di hadapan perut.
Kemudian, angkat sebelah kaki anda ke atas setinggi yang boleh mengikut kemampuan anda. Tarik nafas anda kemudian pusingkan kaki mengikut pusingan jam. Setelah itu, gerakkan seluruh kaki tanpa menggerakkan bahagian pinggul dan buat pusingan jam sebanyak 5 kali. Ulang langkah yang sama menggunakan kaki sebelah lagi dan lakukan sehingga sebanyak 10 kali mengikut kemampuan anda.
  • Melakukan pergerakan Menggunting
Senaman jenis ini fokus kepada bahagian peha sebelah dalam seseorang individu. Ia merupakan senaman yang agak mudah untuk dilakukan di mana anda hanya perlu baring di lantau sambila kedua belan tangan berada di bahagian sisi. Seterusnya, angkat kedua belah kaki dalam posisi 45 darjah dan silangkan kaki anda menggunakan kaki kanan bersilang di atas kaki kiti. Setelah itu, tukar kaki bahagian sebelah pula. Ulang langkah tersebut sebanyak 12-15 kali untuk setiap set yang anda lakukan. Kesannya, anda akan merasakan tekanan di bahagian otot.
  • Kasut Tinggi
Kebanyakan wanita suka untuk memakai kasut tinggi namun ia sebenarnya memberi kesan kerana ia boleh membentuk otot pada bahagian otot betis dan juga peha. Oleh itu, anda haruslah tidak menggunakan kasut yang terlalu tinggi di mana ia melebihi 2 inci. Jika anda ingin memperolehi peha yang kecil, anda harus mengamalkannya iaitu tidak memakai kasut tinggi secara kerap .
~Pastinya Peha Yang kecil mejadi idaman buat semua  kaum wanita  Jadi selamat mencuba..=)
0 Komentar untuk "TIPS MENGECILKAN PEHA DAN PUNGGUNG"

Back To Top