Sebab Wanita Tak Puas | Faktor Wanita Sukar Orgasme

Sesetengah wanita amat sukar mencapai orgasme. Sedangkan ia merupakan detik penting dalam sesebuah hubungan suami isteri.


Ini membuatkan mereka berasa dingin dan 'malas' untuk bersama kerana kemuncak nikmat itu tidak dapat dicapai bersama. Sedangkan si suami telah pun mencapai orgasme yang tersendiri.

 orgasme wanita



Lihat 4 penyebab utama mengapa kaum wanita sukar mencapai orgasme:


1. Keadaan fizikal itu sendiri menjadi faktor utama mengapa wanita sukar orgasme. Jika anda sedang dalam keadaan kurang sihat, ia menyebabkan hubungan intim anda terganggu.


Jika badan kurang fit, cergas dan di bawah pengaruh ubat penenang, juga menjadi faktor mengapa hal ini terjadi.


2. Trauma terhadap kejadian buruk yang pernah terjadi dalam kehidupan wanita sangat bersangkut paut dengan orgasme. Trauma lazimnya merupakan sesuatu yang berhubungan dengan kehidupan seksual.


Ini termasuklah pemerkosaan, seksaan seksual dan sebagainya.



3. Bagi mereka yang baru berkahwin juga boleh jadi menghadapi masalah ini. Disebabkan kurangnya pengetahuan tentang perkara seksual, menjadikan wanita kurang mencapai orgasme.


Oleh itu, jangan malu-malu membaca informasi dan tip untuk membantu hubungan intim.


4. Keadaan Miss V juga harus dipantau selalu. Bagi anda yang kurang memiliki pelincir semula jadi, ini menyebabkan proses penetrasi agak menyakitkan lalu menganggu proses orgasme.


Oleh itu, jangan abaikan proses 'foreplay' kerana ia membuatkan pelincir semula jadi timbul dengan lebih banyak dan membantu proses penetrasi
lambat pancut, tahan lama & lambat keluar air mani
0 Komentar untuk "Sebab Wanita Tak Puas | Faktor Wanita Sukar Orgasme"

Back To Top